Tempel of Heaven en Pearl Market - Reisverslag uit Peking, China van Ingrid Werk - WaarBenJij.nu Tempel of Heaven en Pearl Market - Reisverslag uit Peking, China van Ingrid Werk - WaarBenJij.nu

Tempel of Heaven en Pearl Market

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

08 Mei 2018 | China, Peking


Vandaag zijn we met de Metro naar de Temple of Heaven geweest. Heel veel mensen reizen per metro in Beijing. Dat is wel handig en je hoeft niet lang te wachten. In het verkeer van Beijing is het zo enorm druk dat je vaak in de file staat wanneer je gewoon met de auto gaat. Er zijn verschillende tempels en één offerplaats. Toch vind ik de Temple of Heaven het allermooist. We zijn ook naar de offerplaats geweest daar doen mensen hun cadeautjes leggen dat doen ze voor de goden. Er zijn bij de Temple of Heaven ook mooie bloementuintjes en er is een heel groot park dat om de tempels en de offerplaats ligt. Het dak van de tempel is blauw dat komt omdat het de Temple of Heaven heet en de hemel is blauw dus daarom is het dak blauw. Daarna zijn we gaan lunchen bij een heel lekkere bakker. Ik heb daar een schattig varkentje gegeten als gebakje en een tonijnbroodje op. Toen zijn we naar de Pearl market geweest dat is een markt waar je alles kan kopen. Ik heb daar ook souvenir voor de KLAS en de JUFFEN gekocht. We zijn toen gaan eten bij Dim sums. het was heel lekker alleen waren de Dim sums zelf niet zo lekker vond ik. Ik moet nu gaan slapen want dit is de laatste avond in Beijing, morgen vliegen we door naar Ping’ An de rijstvelden.

Groetjes Xue-Lan


  • 08 Mei 2018 - 13:05

    Cindy :

    Jeetje wat zijn dit leuke ervaringen zeg, zo te lezen genieten jullie volop. Super om jullie reisverslagen te lezen. Heel veel plezier groetjes Cindy

  • 08 Mei 2018 - 13:50

    Michael,Mirella En Chantal :

    Wat is het leuk om iedere dag jullie verhalen te lezen

  • 08 Mei 2018 - 13:54

    Michael,Mirella En Chantal :

    Een goede vlucht morgen en wij kijken weer uit naar het volgende verslag!
    Dikke kus van ons 3

  • 08 Mei 2018 - 14:47

    Irene :

    Hoi Xue-Lan,
    Wat kun jij goed reisverslagen schrijven. Complimenten! Ik wacht iedere dag jullie verslag, en van Xue-Ling natuurlijk, af. We zijn zo benieuwd naar de avonturen van de dag!
    Ik benieuwd wat je, tot nu toe, het leukst vond.
    Wij vonden het park van de Temple of Heaven zo fijn. Met veel activiteiten: mensen die dansten, soort voetbal speelden, en tai Chi. Hebben jullie die ook gezien?
    Morgen gaan jullie reizen. Inmiddels zijn jullie ervaren reizigers. Goede reis! Dikke kus.

  • 08 Mei 2018 - 15:00

    Edwin, Anita, Xue-Ling En Yuri:

    Zat die bakker er nog??? Die heeft wel hele lekkere taartjes! Die lusten wij ook wel!
    Morgen zitten jullie in het vliegtuig en wij in de auto, zo komen we elke keer dichter naar elkaar toe. We hebben al wel de treinkaartjes in onze portomonnee zitten om naar Nanning te gaan, dus we zien elkaar heel snel.
    Knuffel van ons.

  • 08 Mei 2018 - 15:18

    Anca:

    Mooi reisverslag, Xue-Lan !

  • 08 Mei 2018 - 15:48

    Ria En Opa Henk:

    Hallo lieve luitjes,
    Wat hebben jullie al veel gezien, en wat kan je dat goed vertellen, ik wou dat we er bij waren, het is een hele mooie ervaring om zoveel moois te zien. Voor morgen een hele goeie reis, en op naar de rijstvelden. Tot horens we wachten met spanning af wat je nog meer ga doen? Ook de groetjes van snowy.

  • 08 Mei 2018 - 16:01

    Merian En Jos:

    Dag lieve reizigers,
    Wat leuk om te lezen wat jullie de afgelopen 2 dagen gedaan hebben. Het klinkt allemaal mooi, spannend en leuk wat jullie zien en beleven. Een goede reis naar jullie volgende bestemming.
    Wij kijken weer uit naar jullie volgende verslag.
    Dikke kus van ons allemaal

  • 08 Mei 2018 - 18:10

    Juf Yvonne:

    He Xue-Lan,
    Wat maken jullie mooie dingen mee. Iedere dag lees ik je verhalen en ben ik blij dat jullie dat allemaal mee mogen maken (en natuurlijk ook wel een beetje jaloers).
    Blijf lekker genieten van jullie reis en ik hoop op nog vele mooie verhalen.
    Liefs Juf Yvonne
    P.S.: wat leuk dat je aan ons hebt gedacht op de market, spannend!

  • 08 Mei 2018 - 19:06

    Aoying & Annemarie :

    Ik vind de Temple of Heaven ook super mooi!
    En in het park kun je lekker wandelen en leuke dingen zien.

    Goede reis morgen!!
    We blijven jullie volgen

  • 08 Mei 2018 - 19:09

    Vera:

    hoi Xue-Lan wat leuk dat je voor de klas en voor de juffen souvenirtjes hebt meegenomen.bij ons was het lekker weer vandaag.ik heb gelezen dat het super mooi was bij de Tempel of Heaven.ik regel de turnpakjes woensdag.ik lees al je mooie verhalen en ik bekijk je foto's.je hebt het vast fijn in China. morgen alweer naar Ping'An de rijstvelden.het zijn mooie herinneringen van vroeger. altijd maak je dingen mee die mooier zijn dan de vorige. misschien ga je later weer naar China omdat je het zo mooi vond.en neem je je vriendinnen mee.je doet heel goed een reisverslag maken.volgens mij vind je de ervaringen heel erg leuk. lekker van het uitzicht genieten in het vliegtuig.je hebt veel gezien al maar het blijft allemaal mooi. blijf lekker genieten van het reizen.en ik blijf je verhalen lezen en foto's bekijken. IK MIS JE ZO maar jij hebt het leuk. een dikke BIG SMILE van mij want ik wordt zo blij van je verhalen :p . welterusten Xue-Lan en Steven en Ingrid.

  • 08 Mei 2018 - 19:19

    Vera:

    ik hoop dat we snel facetimen met de klas

  • 08 Mei 2018 - 19:20

    Vera:

    en nu echt weltrusten

  • 08 Mei 2018 - 21:43

    John En Sabine:

    Dag lieve China reizigers,
    Wat hebben jullie al veel gezien, en wat kan je dat goed vertellen Xue-Lan.
    Het is voor ons ook spannend en leuk wat jullie zien en beleven.
    Wij vinden de Temple of Heaven ook super mooi! mooie foto's hoor.
    Tot horens en we wachten weer met spanning af wat jullie nog meer gaan doen.
    We wachten weer ongeduldig op het volgende verslag.
    Een goede vlucht morgen (dadelijk).

    Groetjes Sabine en John en een pootje van Max en Daisy


  • 08 Mei 2018 - 23:07

    Yvonne:

    Wauw, wat een prachtige ervaring weer.
    Groetjes juf Yvonne van Tilburg.

  • 09 Mei 2018 - 10:50

    Groep 6a:

    hoi Xue-Lan
    Dagmar; we zijn nu in de klas jouw web blog aan het bekijken.
    Elke; wij zien dat je het super leuk vind. een nog heel veel plezier in china. love you xxx.
    Vera; je maakt altijd dingen mee die mooier zijn dan de vorige. ik mis je heel erg de liefs Vera.
    Summer; wat een leuken foto's! volgens mijn heb je het echt naar je zin daar!
    Roos; wat maak jij veel avonturen mee en als je terug bent in de klas dat je nog veel te vertellen hebt.
    arne: ik heb niks te doen omdat ik niet met jouw kan spelen.
    Evy: Ik hoop dat je het leuk hebt daar, maar na alles wat ik heb gezien denk ik het wel.
    sabine:heel veel plezier daar.
    Daphne: wij missen je heel erg Xue-Lan.
    Marc: hoi xue-lan is het leuk in China? ik wens je heel veel plezier!
    Rowan: hoe gaat het in China en is het leuk daar!
    rein; is het leuk in China ik denk het wel aan je foto te zien
    Jolien: ik zie aan de foto's dat je het erg naar je zin hebt in China nog veel plezier !!!
    Natalia: ik zie dat je het naar je zin hebt en nog een fijne dagen in China.
    wout: ik hoop dat je het hhhheeeellll leuk vind hopelijk dat het daar ook lekker weer is in Nederland wel het was 30 graden groetjes
    ilse: waar ben je vandaag naartoe gegaan? groetjes Ilse
    willem; waar ban je vandaag naar toe geweest groetjes
    sophie: hoi Xue-lan is het leuk daar? heel de klas mist je ik hoop dat je de komende 2 weken nog veel plezier hebt. groetjes sophie
    luc: ik hoop dat je leuk hebt daar en nog heel veel plezier daar ik denk dat je super leuk vind dat wij dit allemaal voor jou hebben getypt groetjes
    Joris: al je avonturen zijn leuk dus we zijn benieuwd naar je volgende avontuur groetjes Joris
    Juf Ria:We hebben met z'n allen naar je weblog gekeken en gaan je zeker met z'n allen volgen. We missen je allemaal, maar wensen je wel veel plezier op je mooie reis, samen met je ouders. En we zijn natuurlijk hééééél nieuwsgierig naar souvenirs die je voor ons gekocht hebt....
    Liefs van ons allemaal xxx

  • 10 Mei 2018 - 07:25

    Roos:

    Hoi Xeu-lan
    Wij hebben met heel de Kyla’s je Webblog bekeken en we hebben van ons allemaal een berichtje we missen je super erg en ik size dat je het zo erg naar je zijn hebt en Ben heel erg benieuwd naar je zouveniers die je voor ons heb gekocht en nog VEEL PLEZIER in China

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 23 April 2018
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 9983

Voorgaande reizen:

04 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Rootsreis China

Landen bezocht: