Thee plantage en lichtshow - Reisverslag uit Yangshuo, China van Ingrid Werk - WaarBenJij.nu Thee plantage en lichtshow - Reisverslag uit Yangshuo, China van Ingrid Werk - WaarBenJij.nu

Thee plantage en lichtshow

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

20 Mei 2018 | China, Yangshuo

Na een rustige start van de dag zijn we naar de thee plantages gegaan. Met een taxibus werden we opgehaald en na 40 minuten rijden waren we er. Daar kregen we leuke hoedjes en mandjes mee. Je mocht hier zelf theeblaadjes plukken en die kon je dan in je mandje stoppen.
Het was een mooi uitzicht zo over de theevelden.
Toen we klaar waren werden de theeblaadjes in een zakje gedaan en die mocht je meenemen. Wat bleek wij hadden niet de juiste blaadjes geplukt. Het moesten hele kleine jonge blaadjes zijn. Tja dat werd ons op voorhand niet verteld. Ook kregen wij nog een thee ceremonie. De thee in Beijing vonden we lekkerder.
Hierna terug naar de Giggling Tree en even de koelte opzoeken. Dus lekker het zwembad in duiken.
Daar kwamen wij nog een Hollandse man tegen die al 17 jaar in China woont en in de weekenden met zijn Kids komt zwemmen hier. Xue-Lan heeft vanmiddag gezellig met zijn dochter gezwommen en samen wat aan hun taal ontwikkeling gedaan. Xue-Lan Chinees en zij Nederlands.
Zo vertelde de vader dat ze in China naar school gaan van 8.00- 16.30 en dan moeten zij nog 4uur huiswerk maken.
In de avond gingen we vroeg eten want om 18.30 stond de taxi klaar om ons naar de lichtshow te brengen. Elke avond zijn er 3 shows en elke keer zijn er 2000 kaarten per show verkocht. Dus jullie begrijpen wel dat er heel veel Chinezen waren. De show was werkelijk prachtig. Aan de show werkte een heleboel Chinezen aan mee. We schatten wel rond de 400. De bergen waren mooi verlicht met over het water een mooi licht spektakel. Mensen met fakkels, licht op hun kleding. Echt zo mooi. Je moet het gezien hebben om te weten hoe het is.
Nu hier nog 2 volle dagen en dan gaat onze terug reis weer beginnen. Woensdag gaan we met de trein naar Guangzo om donderdag daar om 9.50 daar het vliegtuig te hebben.
Het is een prachtige reis met enorm veel indrukken.

• 20 Mei 2018 - 16:41

Ria En Opa Henk:

Weer een ervaring rijker, jonge thee blaadjes plukken, en niet de grote, ik zou ook de grote plukken, schiet lekker op. maar jullie moeten er maar niet mee zitten, thee kost gelukkig hier niet zo duur. Maar het lijk me wel erg leuk om dit ook eens mee te kunnen maken. Wat leuk dan Xue-Lan met een meisje vandaar heeft gezwommen en een beetje me de taal aan het stoeien is geweest, en wat moeten ze daar lang naar school, en het huiswerk is ook niet mis. Nou meisje die karakters zijn natuurlijk erg moeilijk, en het zijn er ook erg veel.
    En hoe was de lichtshow, zeker ook prachtig?
    Wij groeten jullie, en geniet van de laatste dagen, wand voor je het weet sta je op Schiphol.
    Zijn jullie al een beetje opgeknapt? Zaijian (tot ziens) Henk en Ria xxxxxx

• 20 Mei 2018 - 20:37

Annemarie:

Jammer dat je de thee niet zo lekker vond.
    Lijkt me wel leuk om zelf de blaadjes te kunnen plukken (ik ben een echte theeleut).

Fijn dat er een zwembad is want afkoelen is wel nodig.
    Gezellig dat je daar een meisje ontmoet hebt.
    Moeilijk he....Chinese taal.

• 20 Mei 2018 - 21:52

John En Sabine :

hallo de werkjes
    wat hebben jullie toch allemaal mooie ervaringen daar in China.
    varen in een bamboeboot, fietsen tussen de velden en ook zelf thee plukken (jammer dat ze niet gezegd hebben dat je de kleine moest hebben want dan was de thee misschien wel lekker)
    en dan chinees leren van een meisje dat daar woont en dat je die dan Nederlands mag bijleren zodat zij die taal niet kwijt raakt
    wow ik sta er versteld van wat jullie daar allemaal mee maken.
    het zal ook wel een vermoeiende reis zijn met iedere keer zo vroeg op te staan omdat het anders te warm is om iets te doen
    ik hoop dat jullie de laatste dagen ook nog mooie dingen doen en onvergetelijke ervaringen opdoen
    groetjes john en sabine

• 20 Mei 2018 - 22:26

Cindy:

Wat een blije gezichten allemaal, zo leuk om te zien. En wat is dit een geweldige reis zeg , daar zullen jullie nog lang van na kunnen genieten. Nog een paar dagen en dan komen jullie weer terug, geniet nog van de laatste dagen en ook wel weer leuk om jullie weer terug te zien hoor.

Groetjes Cindy

• 21 Mei 2018 - 08:24

Ria En Henk:

Hé ik zie dat er een stukje bij gekomen is, en dat de lichtshow erg mooi was, dat zien we ook op de foto's, wat een spektakel. Leuk om te zien. Ja de reis is bijna gedaan, jammer hé. groetjes van ons 2tjes

• 21 Mei 2018 - 12:38

Merian En Jos :

Wat een avonturen hebben jullie weer beleefd. En ook nog zoveel mooie dingen gedaan en beleefd. Hele mooie foto's erbij dus het is allemaal geweldig om mee te maken. We kijken uit naar jullie terugkomst met bijbehorende verhalen.