Beijing verlaten aankomst Ping'An - Reisverslag uit Guilin, China van Ingrid Werk - WaarBenJij.nu Beijing verlaten aankomst Ping'An - Reisverslag uit Guilin, China van Ingrid Werk - WaarBenJij.nu

Beijing verlaten aankomst Ping'An

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

09 Mei 2018 | China, Guilin

We zijn vandaag vertrokken uit Beijing naar Ping'An de rijstvelden. We moesten om 5.00 wakker zijn want, we mochten om 6.00 ontbijten. Na het eten gingen we naar onze hotelkamer voor de laatste keer. En pakten onze koffers en gingen naar benden. Daar werden opgehaald met de taxi en vertrokken om 7.00 naar naar de luchthaven . Om 10.05 vlogen we naar Ping'An. Toen we aankwamen moesten we wachten op onze chauffeur want die was wat later. Toen werd bij de parkeerplaats aankwamen kwamen er vrouwtjes met grote manden die onze koffers gingen tillen. Toen we gingen lopen dacht ik"wow dat hun dat kunnen tillen, ik had nog niet eens de helft gehaald". Er was een vrouwtje die rond de 70 was!!!Toen we aankwamen kregen wel onze sleutel van de kamer. Het was op de bovensteverdieping. Het is met een prachtig uitzicht over de rijstvelden. Nu gaan werken eten.
Groetjes Xue-Lan

Moeders wil ook nog iets erbij schrijven.
Eenmaal op luchthaven aangekomen vanuit Beijing vlogen we richting Guillin.
Zo' n 3 uur vliegen vanaf Beijing.
Op de luchthaven Guillin stond onze taxi chauffeur er niet. Na wat heen en weer gebel met onze contactpersoon in China kwam hij 1 uur later ons ophalen.
De auto rit naar de rijstvelden duurde nog 2 uur. Het regende intussen flink. Dus er kon niet hard gereden worden. Hij bracht ons helemaal bovenin de bergen. Alleen het laatste stukje moesten we te voet. 20 minuten klimmen. Er stonden dragers klaar die onze koffers tegen betaling ( 40 yuan = 5 euro per koffer ) naar boven dragen. Er was een oudere vrouw van rond de 70 die dus onze koffer ging dragen. We schaamde ons best. Maar eerlijk gezegd hadden wij die 2 koffers niet boven gekregen. Ze wilde ook Xue-Lan met een draagstoel naar boven dragen, maar Xue-Lan wilde zelf heel graag klimmen. Tijdens de klim naar boven zagen wij nog hoe een haan gepakt werd en de vrouw stond met hakmes klaar. Een hoop kabaal en toen was de haan stil. Jullie snappen wel wat er gebeurd was.
Omdat onze chauffeur te laat was kregen wij het diner gratis. En wat was het lekker. We hebben in de afgelopen dagen nog niet zo lekker gegeten.
Groetjes Steven, Ingrid en Xue-Lan

  • 09 Mei 2018 - 11:45

    Jolien:

    Hoi Xue-lan ik ben het Jolien ik mis je heel erg je hebt het vast heel leuk daar toch ???

  • 09 Mei 2018 - 11:46

    Dagmar:

    Hoi xue-lan,
    Gelukkig heb je het heel erg naar je zin aan de foto's te zien en heb je al heel veel gezien
    Hopelijk ga je nog heel veel zien
    En trouwens wat kan jij mooie verslagen typen.Ik lees ze graag.
    Groetjes dagmar

  • 09 Mei 2018 - 11:46

    Jolien :

    Wow vond je het leuk ?

  • 09 Mei 2018 - 14:36

    Ria En Opa Henk:

    Hallo globetrotters, wat een avontuur, wat jullie allemaal beleven, het is een lust om de verhalen te lezen, maar om het zelf mee te maken is natuurlijk nog veel leuker. Het is voor ons ook erg fijn om te weten dat het allemaal goed gaat, en wat kan Xue- lan het goed vertellen, die kan zo bij de krant gaan werken als journalist.De poezen hebben vandaag in de tuin liggen zonnen, die hadden het ook naar hun zin. We wachten vol spanning af wat het volgende is wat jullie weer gaan beleven, ik las in je boek dat Guilin het mooiste gedeelte van China is, dus dat is genieten.
    Groetjes Ria & Henk

  • 09 Mei 2018 - 14:40

    Ria En Opa Henk:

    O. ja hebben jullie die haan op je bord gekregen, of was die voor de voor de familie zelf?

  • 09 Mei 2018 - 15:08

    Janet:

    hoi allemaal, wat een belevenissen. Prachtig om mee te mogen maken. Geniet van alle indrukken, de omgeving, en elkaar. Het is maar goed dat je een dagboek/reisverslag bijhoudt, het is teveel om straks anders in een keer te vertellen. Nog een hele mooie reis gewenst.

  • 09 Mei 2018 - 16:43

    Erik, Irene En Joshua :

    Oké, nu ben ik officieel jaloers: overnachten op die prachtige plek! Geniet ook maar een beetje namens ons

  • 09 Mei 2018 - 18:49

    Vera:

    hoi Xue-Lan ik denk dat je het leuk hebt in China of niet? je maakt prachtige dingen mee. ik ben jaloers. je hebt heerlijk gegeten . de rijstvelden is een super mooi uitzicht.wat een bediende. ik vind het leuk dat we jou kunnen volgen op de website. we missen je heel erg in de klas maar ook op turnen.blijf lekker genieten zal ik zeggen. BIG SMILE van Vera :p :p :p :p :p. IK MIS JE HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL ERG.

  • 09 Mei 2018 - 19:30

    Liza Vd Watering :

    hallo Xue-Lan.
    wat ben ik jaloers op jou,
    zou daar ook wel willen zijn.
    je ziet zoveel mooie dingen geniet maar van deze mooie reis .

    lieve groetjes van Gerrit en Liza

  • 09 Mei 2018 - 19:43

    Marianne Withagen:

    Hoi China-gangers
    Wat leuk om jullie zo te volgen. Ik kijk iedere dag even naar wat Xue-lan weer te vertellen heeft. Je kan echt heel leuk vertellen/ schrijven. Top hoor.
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag. Heel veel plezier nog en maak mooie dingen mee.

    Gr Marianne

  • 10 Mei 2018 - 10:34

    Roos:

    Hoi Xeu-lan volgens mij heb je het enorm naar je zin in china

  • 10 Mei 2018 - 10:56

    Elke Love Xue-lan:

    Hoi Xue-lan
    Ik mis je echt heel erg. Op turnen mis ik je en ook op school.
    Het is wel anders hoor. Ik hoop dat je nog leuke dingen mee maak.
    Nog heel veel plezier!!!!!!!! xxx elke

  • 10 Mei 2018 - 12:09

    Aoying & Annemarie:

    Hallo,

    wat fijn dat jullie nu op zo'n bijzondere mooie plek zijn.
    Ik weet, nu ik vanmorgen wakker werd met mooie foto's op de app, dat ik daar zeker ook eens heel wil met En Shi!
    Echt prachtig.

    Leuk om je verhalen te lezen Xue-Lan: ik hoor het je zo zeggen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 23 April 2018
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 10003

Voorgaande reizen:

04 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Rootsreis China

Landen bezocht: