Wat een mooie en bijzondere dag - Reisverslag uit Yulin, China van Ingrid Werk - WaarBenJij.nu Wat een mooie en bijzondere dag - Reisverslag uit Yulin, China van Ingrid Werk - WaarBenJij.nu

Wat een mooie en bijzondere dag

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 Mei 2018 | China, Yulin

Wat een mooie en bijzondere dag was het vandaag. Dat deze dag zo zou uit gaan pakken hadden wij nooit kunnen hopen. De bedoeling was dat wij het kindertehuis en pleegmoeder zouden zien in het kindertehuis maar er kwam nog veel meer.
Om 9.30 werden we opgehaald door de chauffeur die ons als eerste naar het kindertehuis bracht. Om 10.00 werden wij daar opgewacht door een aantal medewerkers en de directrice. Wat een warm welkom. Bij het aankomen rijden zagen wij de pleegmoeder van Xue-Lan al buiten staan.
Door de directrice werden we binnen geroepen. WIj kenden haar van de overdracht van Xue-Lan. Zij gaf Xue-Lan op 8 maart 2010 namelijk aan ons. De pleegmoeder liep gelijk mee. Xue-Lan omhelsde haar en we stelde ons aan elkaar voor. Ze was zichtbaar blij om Xue-Lan te zien, maar ze hield ook duidelijk wat afstand. Daarna werden we in een grote ruimte ontvangen waar heerlijk fruit klaar stond. Flesjes water. De directrice nam het woord en stelde iedereen voor. Zij vertelde het rapport van Xue-Lan te hebben die wij mochten inzien en foto’s mochten maken ervan. Ook kwam zij met een mooi foto boek van Xue-Lan aanzetten die voor ons bedoeld was. Er waren foto’s die wij nog niet hadden. Ook stonden er foto’s in van het kindertehuis zelf. Na wat genoten te hebben van het fruit, water, het overhandige van geschenken en uiteraard de belangrijke foto’s genomen waren kregen wij een rondleiding door het kindertehuis. Wat is het een mooi kindertehuis met mooie ruimtes, genoeg personeel om voor de kinderen te zorgen. De nanny’s deden hun werk met veel passie, dat kan je wel aan ze zien. We mochten in alle ruimte kijken en foto’s nemen. Er zijn nu vooral kinderen met een speciaal need. Maar deze kinderen krijgen alle middelen die ze nodig hebben. Zo hebben ze een aparte ruimte waar de oudere kinderen creatief bezig zijn. Deze mooie creatieve creaties konden we kopen en uiteraard hebben wij een mooi aandenken gekocht. Xue-Lan heeft een ratje ( dwerghamster noem ze het zelf ) uitgekozen want die leek op snowy. Verder hebben we de slaapruimte gezien ( daar werden we wel even stil van, traantjes rolde over onze wangen ) Het waren mooie bedjes met elk een klamboe erboven. Sommige bedjes lagen gevuld met kinderen die lagen te slapen of lagen te rusten.
Ook hebben we de was ruimtes gezien, de therapie kamers, en ik moet je zeggen er staan loopbanden, loopstoelen/smoezel ruimtes, De kinderen krijgen daar echt wat ze nodig hebben.
Ook hebben we de nanny gezien die Xue-Lan verzorgd heeft. Zij was bezig met massage van een kindje dus ze kon niet naar haar toe komen. Xue-Lan kreeg nog een eigen gemaakt armbandje en voor moeders hadden ze een ketting gemaakt. Wat een mooi gebaar.
Na dit alles werden wij uitgenodigd voor een lunch in het gebouw en wat voor lunch. We mochten met z;n allen aan een ronde tafel gaan zitten. Xue-Lan haar pleegmoeder mocht er al die tijd bij blijven. Xue-Lan week niet van haar zijde. Ze wilde continue naast haar lopen en zitten. ZO mooi om te zien. De lunch bestond uit een soep waarin voor ons onbekende groentes zaten, het leken boontjes maar dan in de vorm van zeewier. En witte ballen, smaakte een beetje naar vlees? Daarna kwamen er 4 soorten vlees met groente op tafel en ook nog rijst. We kregen het niet eens op.
Na de lunch werden we rondgeleid door de tuin. Er stond een leuke Hollandse molen met sneewwitje en de 7 dwergen. Grappig om te zien. De tuin was groen en zag er verzorgd uit.
Nu was het tijd om het kindertehuis te verlaten. we hoorde van de gids Matthew dat wij naar het huis van de pleegmoeder van Xue-Lan konden gaan. WOW wat is dat gaaf.
Dus hup de bus in met pleegmoeder en gids en naar haar huis toe. Daar aangekomen bleek er ook een pleegvader te zijn. HIj had vlug wat fruit en cake gekocht om ons te verwelkomen. De pleegmoeder wist namelijk kort voor vertrek dat het inderdaad ook mocht en heeft haar man gebeld om te zeggen dat ze eraan kwam met Xue-Lan. Binnen hebben we op het bankje gezeten waar Xue-Lan heel wat foto’s van heeft. We kregen thee en cake. Er werden vragen gesteld over weer. Wat is het mooi. Anita gaf nog de tip om een wens voor Xue-Lan op de laten schrijven door pleegouders. Dat hebben ze gedaan in het Chinees. Matthew heeft het vertaald en daar werden we stil van, tranen in onze ogen, wat mooi. Het is bijzonder om hier te zitten en Xue-Lan wilde nog niet weg. Ze bedacht nog meer vragen om maar niet weg te hoeven. Uiteindelijk kwam daar het moment dat we toch weer weg moesten. Buiten werd er afscheid genomen van elkaar de buurvrouwen kwamen ook Xue-Lan nog even bewonderen en aan haar zitten. Wat is ze lang, mooi en knap dit hoorde we de hele dag.
Toen was het tijd om de bus in te gaan. Xue-Lan en wij moesten huilen bij het verlaten van de straat.
Deze bijzondere dag zullen wij nooit meer vergeten. Morgen gaan we nog naar de vindplaats en dan is het plaatje compleet.
Nu gaan we even bijkomen van deze dag.
Groetjes van 3 blije mensen, Steven, Ingrid en Xue-Lan

• 14 Mei 2018 - 09:14

John :

hallo happy family
    wat ben ik blij dat het gelukt is
    wat mooi wat mooi is het, wat geweldig ik het drie keer gelezen (moest een paar keer de bril poetsen bij het verhaal het werd een beetje troebel)
    wat ben ik blij dat jullie en dan in het bijzonder Xue-Lan dit heeft mogen mee maken en dat jullie zo goed en openhartig zijn ontvangen en alles hebben mogen zien
    en dan ook nog mee mogen naar het huis van de pleeg ouders want wie had dat gedacht er was ook een pleeg vader aanwezig
    alleen een beetje jammer dat de nanny niet erbij kon komen maar je hebt haar wel gezien dus dat maakt het toch wel een beetje compleet
    en dat je dan ook mag mee eten dat is helemaal het einde van alles dat is een teken van gast vrijheid op en top (wist/weet Matthew dat ook niet wat het allemaal is)
    ik ben benieuwd naar de vragen die jullie gesteld hebben en de antwoorden die je gekregen hebt en de vragen die hun aan jullie hadden en niet te vergeten natuurlijk alle bijzondere foto's die jullie hebben mogen maken
    ook wil ik het armbandje wel zien en de ketting die ze voor jullie gemaakt hebben
    nu maar hopen dat morgen de dag van de vindt plaats net zo bijzonder wordt als deze

heel veel liefs, kusjes en groetjes van John

• 14 Mei 2018 - 09:49

Ria En Opa Henk:

hallo gelukkige blije mensen, wat een geweldige ervaring en wat een top ontvangst, het is geweldig hoe jullie daar ontvangen zijn, dit hadden jullie niet verwacht. En Ingrid je heb het in geweldig verslag uitgebreid verteld, het is echt hart verwarmt om het te lezen, ik kreeg er gewoon keelpijn van. En wat is Xue-Lan hier dolgelukkig, gaat het wel met haar, heb ze het goed verwerkt, waren er voor haar ook dingen die ze zich kon herinneren? Haar pleegmoedertje ziet er nog net zo uit als toen. En wat een prachtige foto's, het is een hele fantastische roots-reis geworden en het gaat zoals jullie gehoopt hadden, alleen veel spontaner erg lieve mensen daar,nog veel geluk, en veel plezier. We leven met jullie mee.
    veel lieve groetjes van ons 2 jtes

• 14 Mei 2018 - 10:28

Ria:

Hoi hoi allemaal,

Ik had een paar dagen jullie verslag niet gelezen. Jee, wat hebben jullie weer veel gezien en beleefd. Eindelijk was vandaag de dag waar jullie zo naar uitgekeken hebben. Een dag vol emoties als ik het zo lees. Wat geweldig voor Xue-Lan om de plekjes en de mensen te zien uit haar babytijd en dan vooral de ontmoeting met haar pleegmoeder.
    Nu even bijkomen van deze emotionele dag en op naar het volgende.
    Geniet er van.
    Lieve groetjes Ria

• 14 Mei 2018 - 10:44

Chantal:

Hoiii allemaal, Wat een mooie bijzondere reis. Zo mooi hoe jullie daar werden ontvangen, zo leuk dat Xue-lan haar pleegmoeder en haar pleegvader heb ontmoet. Nu bijkomen van een bijzondere maar ook een emotionele dag. Geniet er nog van
    Groetjes xxx Chantal

• 14 Mei 2018 - 10:52

Liza En Gerrit En Jerica:

Wauw, Geweldig.
    Wat een bijzondere dag.
    Ook wij hebben hier een traantje weggepinkt...
    Geniet er van!
    xx de buurtjes en dochter (van opa en oma Stoffels)

• 14 Mei 2018 - 13:35

Edwin, Anita, Xue-Ling En Yuri:

Hoi lieverds, wat was het vandaag een speciale dag. Zo bijzonder om dat met z’n allen zo te beleven. We zijn blij om dit samen te kunnen doen. Dikke kus uit kamer 1509 en 1511.

• 14 Mei 2018 - 15:25

Michael,Mirella En Chantal :

Wat fijn dat het zo positief verlopen is vandaag. Alleen maar stralende gezichten. Wat een bijzondere en emotionele dag en weer mooi op geschreven. We genieten iedere dag mee met jullie mooie verhalen. Nu op naar morgen wat weer heel speciaal gaat worden. Kijken weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes Michael,Mirella en Chantal xxx

• 14 Mei 2018 - 16:31

Cindy:

Hoi, wat een mooi verslag zeg en als je het zo leest ga je helemaal op in het verhaal. Super dat het is gelukt, want dat was natuurlijk allemaal nog wel spannend. Morgen zal ook nog emotioneel zijn, maar zeker goed voor xue-lan en jullie. Zet hem op.
    Veel liefs Cindy en de groetjes van Luc

• 14 Mei 2018 - 16:37

Saskia:

Wat een mooie, emotionele dag. Zoveel mooie indrukken en herinneringen gemaakt voor in de toekomst. Dat nemen ze niet meer van jullie af. Morgen weer zo'n mooie speciale dag, geniet er met z'n allen van met volle teugen. Hartelijke groeten van Saskia, Kees, Maud en vera

• 14 Mei 2018 - 17:23

Roos:

Hoi Xeu-lan
    Het was echt een hele bijzondere dag je pleegmoeder gezien en wat Ben jij groot ik kijk elke dag uit naar jou verslagen en op school Ben ik met Vera met iets bezig waardoor wij al jou verhalen moesten lezen en we zijn nog niet helemaal klaar maar het was ook super leuk om te doen em ben weer zo benieuwd wat je morgen weer gaat mee maken en bij elk verslag heb ik wel duizende vragen maar en ik vind het ook super tof dat je alle verslagen zo mooi kan type en dat ik je zo op de ze manier kan volgen en ik zeg het miss wel elk verslag maar wat maak jij toch SUPER veel mee we missen je heel erg in de klas maar als ik zo je verslagen zie ik dat je het heel erg naar je zin hebt en dat vind ik heel erg Fijn om te weten

XXX Roos

• 14 Mei 2018 - 18:11

Annemarie:

Stil van.....zo mooi.....zo intens......zo belangrijk!
    En Shi zegt: ik ben zo blij voor Xue-Lan!
    Wij allemaal!

• 14 Mei 2018 - 18:38

De Raatsjes:

Wat een mooi en indrukwekkend verslag. De tranen sprongen in je ogen als je het leest. Zo fijn dat het vandaag zo goed is verlopen en nog beter dan jullie hadden gehoopt. We leven met jullie mee! Groetjes de Raatsjes

• 15 Mei 2018 - 07:36

Irene, Erik En Joshua :

Lieve schatten,
    Kippenvel en tranen hier. Ik ben zo blij voor jullie!
    Dikke kus

• 15 Mei 2018 - 10:03

Fam De Vette:

Hallo lieverds,

Wat een mooie bijzonder fijne dag was dit voor jullie !
    Het ontroert ons ook heel erg,ik krijg er kippenvel van.
    En wat fijn dat jullie dit allemaal met elkaar kunnen delen.
    We wensen jullie alvast nog een hele bijzondere reis verder.

Liefs Roland, Geertje,Sem en Rens

• 16 Mei 2018 - 15:41

Corlinda:

Wat ‘n speciale, mooie dag was dit.
    Kippenvel en tranen, weer een stukje!
    Lekker genieten met jullie gezinnetje❤️
    Veel liefs van ons!

• 16 Mei 2018 - 17:23

Merian En Jos:

Wat een bijzondere dag hebben jullie hier gehad. Wij zijn zo blij voor jullie dat dit mogelijk is geworden. Sluit deze herinneringen in jullie haet en koester dit. Een dag om nooit te vergeten. Xxx

• 19 Mei 2018 - 08:38

Danick Bastiaansen:

Wauw, zo te lezen hebben jullie een hele mooie dag beleefd! Hebben jullie weer oude momenten mogen herbeleven en weer nieuwe onvergetelijke momenten mogen maken! Wat fijn dat alles zo goed geregeld was in het kinderhuis en dat er zoveel aandacht en liefde voor de kinderen is!
    Nog veel plezier op jullie bijzondere reis!

• 19 Mei 2018 - 13:18

Anca:

Even wat bijgelezen over jullie reis en dit verhaal is dus prachtig. Wat mooi dat het zo gelukt is. Veel liefs.