Op de scooter naar de Moon Hill - Reisverslag uit Yangshuo, China van Ingrid Werk - WaarBenJij.nu Op de scooter naar de Moon Hill - Reisverslag uit Yangshuo, China van Ingrid Werk - WaarBenJij.nu

Op de scooter naar de Moon Hill

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

21 Mei 2018 | China, Yangshuo

Vandaag zijn we met de scooter naar de Moon Hill geweest. We hebben de scooters geleend bij de verhuurder achter het gastenhuis waar wij slapen. Papa en ik gingen samen en mama ging alleen. We hebben een route van 1,5 uur naar de Moon Hill gekozen. Wij moesten met de scooters door de modderpaden rijden en soms over een bruggetje. Wij zaten een keertje vast met de scooter. Papa ging gas geven en het modder spatten langs achter omhoog. Mama moest weg duiken om niet onder de modder te zitten. Soms moest ik van de scooter af, dan moest ik een stukje lopen anders kwamen we niet vooruit. Dit was een heel erg spannend maar ook cool stukje. Toen we aankwamen bij de grote weg twijfelde we bij de ingang van de Moon Hill. Maar gelukkig hadden we de goede ingang. Het was 800 tredens omhoog klimmen. Het was heel erg zwaar op het einde. Mama zei dat we er al bijna waren maar toen moesten we nog best wel veel lopen. Ik heb nog nooit zo veel gezweten. Toen we aankwamen bij het eerste plateau van de Moon Hill kwamen gelijk vrouwen naar ons toe die riepen:’’ cold water cold water.’’ Ik dacht stop A.U.B!!! Ik dacht dat we er al waren maar er was nog een plateau. Toen we bij dat plateau waren lagen er allemaal aparte stenen. Maar het uitzicht was wel heel mooi. We hebben daar ook foto’s gemaakt. Toen zijn we langzaam naar beneden gelopen. Dat was ook best wel zwaar want, het leek wel of ik naar de grond werd gezogen. Onze benen trilde helemaal als we even stil stonden. Daarna zijn we met de scooters over een normale weg (gelukkig) naar het gastenhuis geweest en onze zwemkleding aangetrokken en een duik in het zwembad genomen. Het was echt heerlijk. We zijn toen even gaan douchen en onze kleren weer terug aangetrokken. Om te gaan eten. Met onze vrienden want, die gaan morgen weer verder reizen. Morgen zijn wij voor de laatste dag hier.

Groetjes Xue-Lan

• 21 Mei 2018 - 14:04

Erik, Irene En Joshua :

Wat SUPERstoer!

• 21 Mei 2018 - 14:59

Edwin, Anita, Xue-Ling En Yuri:

Wat was het leuk om elkaar telkens tegen te komen onderweg! Het was echt een enorm leuk avontuur vandaag. Dikke knuffel en tot morgen bij het ontbijt!

• 21 Mei 2018 - 17:52

Fam De Vette:

Wat een sportieve dag !!
    En wat leuk om nu op de scooter rond te touren !
    Geniet morgen nog even van jullie laatste dag daar.

Liefs Roland,Geertje,Sem en Rens

• 21 Mei 2018 - 18:41

Ria En Opa Henk:

Nou dat was weer een sportieve topdag, en je heb het ook weer heel erg leuk verteld, het was heel leuk.
    Wat doen jullie toch veel daar, 800 traptreden, dat is niet mis, geen wonder dat jullie staan te trillen op je benen. Gelukkig hoef je dit niet iedere dag te doen, en wat heerlijk dat er bij jullie verblijf een zwembad is, om lekker even een duik in te nemen, en je dan lekker laten verwennen met heerlijk eten. Tot morgen en veel groetjes van ons 2tjes

• 21 Mei 2018 - 19:44

Cindy:

Wederom een mooi avontuur, jullie raken daar de komende tijd niet over uitgesproken , want wat hebben jullie daar veel gedaan zeg. Geniet er nog van groetjes Cindy

• 22 Mei 2018 - 20:31

Annemarie :

Ook weer leuk Xue-Lan!
    Wat heb jij veel leuke dingen om op terug te kijken.