Vindplaats van mij - Reisverslag uit Yulin, China van Ingrid Werk - WaarBenJij.nu Vindplaats van mij - Reisverslag uit Yulin, China van Ingrid Werk - WaarBenJij.nu

Vindplaats van mij

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

15 Mei 2018 | China, Yulin

Vandaag na het ontbijt zijn wij met de bus naar mijn vindplaats gegaan. Dat is bij het oude kindertehuis. Daar aangekomen hebben wij foto’s gemaakt bij het hek voor het kindertehuis. Daarna ging het hek open en mochten wij op de binnenplaats van het kindertehuis rondlopen. Het is nu geen kindertehuis meer maar een bejaardenhuis en huis voor gehandicapten. Er was ook een tuin, waar wij foto’s hebben gemaakt. De ruimte waar wij hebben geslapen mochten wij niet meer in, dat vond ik wel heel jammer, omdat het nu een opslag plaats is. Wel mochten wij de verdieping van de administratie bekijken.
Na dit bezoek zijn we nog gaan rondlopen door een oud stukje Yulin. Daar kwamen wij een oude mevrouw tegen. Onze gids vroeg of wij bij haar binnen in huis mochten kijken en YES dat mocht. Het zag er oud en klein uit. Deze mevrouw was al 85 en helemaal alleen. Ze heeft geen kinderen en haar man is een paar geleden overleden. Ze voelde zich erg eenzaam.Van ons kreeg zij 100 Yuan in een rood envelopje en klompje.
MORGEN GA IK SKYPEN MET DE KLAS!! ZIN IN!!!

Groetjes Xue-Lan.

  • 15 Mei 2018 - 14:19

    Ria En Opa Henk:

    Hallo lieve globetrotters, wat maken jullie in korte tijd een hoop mee, nu heb je vindplaats van Xue-Lan gezien, en dat is ook een emotionele ervaring. Ik hoop dat ze allemaal een beetje aankan.
    Wat leuk dat het oude vrouwtje het goed vond dat jullie bij haar binnen mochten kijken, maar wel zielig dat ze helemaal alleen is.
    Morgen met de klas skype dat is hartstikke leuk, je vriendinnen leven allemaal me je mee, dus dat wordt een dolle boel, ik lees het morgen wel hoe het is gegaan.
    Heel veel lieve groetjes van Opa en Oma.

    O ja met de beestenboel gaat het goed, de poezen hebben vandaag buiten gespeeld, en snowy vroeg waar jij was?

  • 15 Mei 2018 - 17:40

    Saskia:

    Weer een speciale dag geweest vandaag. Wel weer heel mooi om dit te mogen/kunnen zien en meemaken. Heel veel plezier met het skypen met de klas morgen! Groetjes

  • 15 Mei 2018 - 17:56

    Vera:

    hoi Xue-Lan
    je bent er eindelijk naar toe geweest. het was vast emotioneel.gelukkig heb je het een keer meegemaakt. je voelt je vast helemaal thuis. je hebt zelfs de vindplaats gevonden.het is heel bijzonder. ik mis je heel erg.ik reis toch met je mee. maar jij hebt het leuk.het is een weer een hele speciale dag geweest.ik hoop dat het een super speciale reis is. de reis van je leven. de reis die je nooit zal vergeten.ik ben super benieuwd hoe het skypen gaat.je zal heel veel meemaken in zo'n reis. heel veel groetjes van je lieve vriendin Vera.

  • 15 Mei 2018 - 18:07

    Annemarie :

    Jammer inderdaad dat je jouw slaapplek niet meer kon zien.
    Gelukkig mocht je wel wat rondlopen en foto’s maken.

    Enne....Wat ben je toch een lieverd he

  • 15 Mei 2018 - 19:04

    Roos:

    Hoi Xeu-lan
    Ik heb zoveel zin om morgen te skype met jou SUPER TOF heel de klas mist je natuurlijk maar volgensmij was het wel een emotionele dag voor jullie echt maar ook heel VET dat jullie zoveel doen en het willen Delen aan de wereld en volgensmij denken jullie echt gedacht heeft/ heb ik/Xeu-lan geleefd en wat leg je het toch ook zo mooi uit want ik maak er in mijn hoofd een hele film van en hoe alles er uit ziet en ook altijd zoveel foto’s erbij om te laten zien hoe het eruit zach


    XXX Roos

  • 15 Mei 2018 - 19:18

    Cindy:

    Mooi Xue-lan dat je dit in je eigen woorden verteld, super goed van je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 23 April 2018
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 9981

Voorgaande reizen:

04 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Rootsreis China

Landen bezocht: